Kodėl Kaista Automobilio Variklis?


Šiuolaikiniai automobiliai turi sudėtingas aušinimo sistemas su keliais šilumos jutikliais ir kompiuteriu valdomais elektriniais ventiliatoriais, kurie skirti atvėsinti variklį bet kokiu oru. Tačiau automobilio variklio perkaitimas vis tiek gali įvykti. Taigi, kodėl automobilio varikliai perkaista?

Automobilio variklio perkaitimo priežastys:

Yra daug priežasčių, kodėl jūsų automobilis gali perkaisti, tačiau pagrindinis perkaitimo procesas yra susijęs su transporto priemonės aušinimo sistemos problema. Ji neleidžia šilumai išeiti iš variklio skyriaus. Taip dažnai nutinka dėl to, kad kažkur variklio aušinimo sistemoje ar kituose komponentuose yra nuotėkis arba užsikimšimas. Tokie automobilio komponentai, kaip guminės žarnos, tarpikliai ir vandens siurbliai gali sukelti nuotėkį dėl reguliaraus nusidėvėjimo. Be to, tam tikros vairavimo sąlygos, pavyzdžiui, važiavimas karštą dieną, gali smarkiai apkrauti aušinimo sistemą, todėl ji gali sugesti. Laimei, šios problemos paprastai išvengsite, jei reguliariai prižiūrėsite savo automobilį. Pavyzdžiui: aušinimo skysčio ir alyvos lygį bei apžiūrėsite žarnas, ventiliatorių, termostatą ir kitas aušinimo sistemos dalis. Dar viena galima variklio perkaitimo priežastis – termostato gedimas. Transporto priemonės termostatas reikalingas variklio temperatūrai reguliuoti. Todėl jo gedimas gali pakenkti varikliui, nes neleidžia aušinimo skysčiui tekėti taip, kaip numatė transporto priemonės gamintojas. Variklio perkaitimo priežastis taip pat gali būti – aušinimo sistemos žarnų problemos. Jei aušinimo sistemos žarna nesandari, užsikimšusi ar plyšusi, tada aušinimo skysčio srautas į variklį ir susijusias sistemas bei iš jo bus ribota.

Kitos automobilio variklio perkaitimo priežastys yra mineralinių nuosėdų susikaupimas aušinimo sistemos žarnose, kuris sukelia užsikimšimą, radiatorių problemos ar sugedę vandens siurbliai. Taip pat tai įtakoti gali, per mažas aušinimo skysčio lygis arba jo nebuvimas. Vairavimas be tinkamo aušinimo skysčio / antifrizo lygio gali sukelti aušinimo skysčio sistemos gedimą. Dar viena variklio perkaitimo priežastis – aušinimo sistemos nesandarumai. Tuščio aušinimo skysčio rezervuaro bako priežastis gali būti galimas aušinimo skysčio nuotėkis. Aušinimo skysčio nuotėkį dažnai galima atpažinti iš dėmių ar balų ant žemės po automobiliu. Kita priežastis – sugedęs vandens siurblys. Vandens siurblio užduotis yra cirkuliuoti aušinimo skystį visame variklyje. Jei aušinimo skystis yra nešvarus arba jo susikaupė per daug, jis gali sustabdyti aušinimo skysčio judėjimą per siurblį, o tai gali sukelti perkaitimo situaciją. Dar viena variklio perkaitimo priežastis – radiatorių problemos. Radiatoriai ir jų ventiliatoriai padeda sumažinti variklio šilumą, mažindami aušinimo skysčio temperatūrą. Ventiliatorių problemos gali sumažinti radiatoriaus gebėjimą pašalinti šilumą, o tai sukels nenatūralų temperatūros padidėjimą. Kita priežastis – alyvos yra per mažai. Transporto priemonės variklio alyva ne tik sutepa variklio dalis, bet ir padeda kontroliuoti bendrą temperatūrą, o žemas alyvos lygis gali padidinti variklio temperatūrą. Dar viena pasitaikanti priežastis – šilumokaičio blokas yra užkimštas. Aušinimo skysčio srautas gali būti pažeistas, jei variklio šilumokaičio blokas yra užsikimšęs, o tai gali sukelti transporto priemonės variklio perkaitimą.

Kokie yra variklio perkaitimo požymiai?

Nors kiekviena transporto priemonė ir situacija gali būti unikali, yra keletas bendrų požymių, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, kai jūsų automobilio variklis pradeda perkaisti:

  • Garai, kurie dažnai atrodo kaip dūmai, sklindantys iš automobilio priekio po gaubtu.
  • Variklio temperatūros matuoklis prietaisų skydelyje arba vairuotojo pulte pakyla iki „H“ arba pereina į raudoną matuoklio sritį, arba įsijungia įspėjamoji lemputė.
  • Keisti kvapai sklinda iš automobilio priekio, ypač šalia variklio dangčio, t.y. nutekėjęs aušinimo skystis dažnai gali turėti saldų kvapą, o alyvos nutekėjimas paprastai sukelia degimo kvapą.

Comments are disabled.