Kuo Skiriasi Dyzelinis Variklis Nuo Benzininio?


Benzinas ir dyzelinas yra dvi skirtingos degalų rūšys, galinčios varyti skirtingus vidaus degimo variklius. Tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai naudoja vidaus degimo procesą tam, kad veiktų. Vidaus degimo varikliuose, tiek benzininiuose, tiek dyzeliniuose, oras patenka į variklį ir susijungia su degalais, tada variklio cilindrai suspaudžia susidariusį mišinį. To pasekoje šis mišinys užsiliepsnoja, suaktyvina stūmoklio ir alkūninio veleno judėjimą ir įjungia transporto priemonės transmisiją. Tačiau pagrindinis skirtumas yra tas, kokiu būdu yra pasiekiamas degimas sistemoje.

Dyzelinių ir benzininių variklių veikimo principas:

Dyzelinės transporto priemonės yra panašios į benzinines, nes jos abi naudoja vidaus degimo variklius. Vienas skirtumas yra tas, kad dyzeliniai varikliai turi kompresinio uždegimo įpurškimo sistemą, o benzininiai – kibirkštinio uždegimo sistemą. Slėgio uždegimo sistemoje dyzelinis kuras įpurškiamas į variklio degimo kamerą ir užsidega aukšta temperatūra, kuri pasiekiama suspaudus dujas variklio stūmokliu. Skirtingai nei benzininių transporto priemonių išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos, daugelis dyzelinių transporto priemonių turi papildomų apdorojimo komponentų, kurie sumažina kietųjų dalelių kiekį ir suskaido pavojingą azoto oksido (NOx) išmetimą į nekenksmingą azotą ir vandenį. Benzininiame automobilyje paprastai naudojamas kibirkštinio uždegimo vidaus degimo variklis. Kibirkštinio uždegimo sistemoje degalai įpurškiami į degimo kamerą ir cilindrų kamerose sujungiami su oru. Oro ir kuro mišinys užsidega nuo uždegimo žvakės kibirkšties, kad būtų sukurta šilumos energija. Tai energijos rūšis, kuri leidžia transporto priemonei įsibėgėti.

Dyzelinių ir benzininių variklių skirtumai:

Benzininiai varikliai gali būti įvairių galių, o tai įtakoja degalai ir oro suspaudimas, kurį sudaro uždegimo žvakės, kai uždega šį oro ir degalų mišinį. Kita vertus, dyzelinis kuras turi daugiau energijos nei benzinas, todėl gali sukurti daugiau galios su mažesniu degalų kiekiu. Dyzeliniai varikliai užtikrina didesnį žemos klasės sukimo momentą, todėl jie yra puikus pasirinkimas reguliariai velkantiems ar vežantiems krovinius automobiliams. Priklausomai nuo variklio naudojimo, tam tikri dyzeliniai varikliai taupo kurą labiau nei benzininiai varikliai. Šių dienų naujausi dyzeliniai varikliai yra daug sudėtingesni už ankstesnių kartų dyzelinius variklius, todėl jiems yra reikalinga specializuota priežiūra dėl išmetamųjų teršalų sistemos reikalavimų. Dėl šios priežasties modernus benzininis variklis kainuoja daug mažiau už dyzelinį. Dyzeliniai ir benzininiai varikliai skiriasi savo degalų sąnaudomis, t.y. itin mažai sieros turintis dyzelinas paprastai yra trečdaliu brangesnis nei benzinas. Dėl šios priežasties pasirinkę benzininį variklį galite sutaupyti, tačiau dyzelinių variklių degalų taupymas esant didelėms variklio apkrovoms atperka didesnes degalų kainas.

Comments are disabled.