Starteris Sukasi, Bet Dyzelis Nesiveda


Visi bent kartą gyvenime tikriausiai esame patyrę vienokių ar kitokių problemų su savo automobiliu. Ir greičiausiai nei vienam nepatinka, kai ryte skubėdami iš namų neužvedame savo automobilio. Jei jums buvo kada nors atsitikę taip, kad starteris sukasi, tačiau automobilis neužsiveda, greičiausiai tada pagalvojote, kas galėjo atsitikti automobiliui. Kas tokiu atveju gali būti negerai? Kokios šio gedimo priežastys?

Priežastys, kodėl automobilis neužsiveda:

Dažniausia priežastis, dėl kurios starteris sukasi, tačiau automobilis neužsiveda, yra žema akumuliatoriaus įtampa arba sugedęs starterio variklio solenoidas. Tai taip pat gali sukelti sugedusios vidinės starterio variklio dalys, pvz., stūmoklis arba krumpliaratis. Pateikiame 5 dažniausiai pasitaikančias priežastis:

Žema akumuliatoriaus įtampa:

Kita dažnai nepastebima priežastis, dėl kurios starterio variklis neįsijungia, yra silpna arba ne visiškai įkrauta baterija. Akumuliatorius maitina starterį, o jei jis neveikia, starteris neįsijungs. Visos baterijos yra skirtos tiekti tam tikrą galios kiekį, reikalingą varikliui užvesti. Ši išėjimo galios vertė vadinama šalto sukimo stiprintuvais (CCA) ir skiriasi priklausomai nuo automobilio. Jei po paskutinio variklio užvedimo akumuliatorius pradeda gesti arba nebuvo visiškai įkrautas, jo galimos paleidimo galios kiekis gerokai sumažėja. Kalbant apie starterio variklio maitinimą, silpno akumuliatoriaus simptomai yra spragtelėjimas ir starteris, kuris sukasi, bet nesusijungia su smagračiu. Tokiu atveju visiškai įkraukite automobilio akumuliatorių arba galite pabandyti jį pakeisti kitu. Jei turite kitą akumuliatorių, kuris tikrai veikia, tiesiog įdėkite jį. Tada patikrinkite, ar akumuliatoriaus gnybtuose nėra korozijos, t.y. ar ant gnybtų nėra balkšvos arba žalsvos medžiagos. Jei pastebėjote bet kokią koroziją ant akumuliatoriaus gnybtų, nuimkite akumuliatoriaus laido spaustukus ir atsargiai nuimkite gnybtus.

Neveikia starterio solenoidas:

Kita dažna priežastis, kodėl starteris sukasi, bet automobilis neužsiveda, yra starterio solenoido gedimas. Solenoidas reikalingas generuoti magnetinį lauką, reikalingą starterio bendekso sujungimui su smagračiu. Labai dažnai sugenda solenoidas, bet likęs starterio variklis vis tiek veikia. Galbūt girdėsite, kaip veikia starterio variklis, tačiau automobilis neužsiveda ir gali nebūti spragtelėjimo ar šlifavimo garsų, rodančių, kad kažkas negerai. Starterio solenoidas yra starterio viršuje, o kai pasukate automobilio raktelį, solenoidas stumia stūmoklį starterio variklio viduje, taip stumdamas krumpliaratį link smagračio. Naudokite trumpiklį, kad įžemintumėte solenoidą su varžtu, tada junkite degimą ir klausykite, ar garsai sklinda iš solenoido. Jei spragtelėjimas garsus ir tvirtas, solenoidas veikia gerai, bet jei girdite silpną spragtelėjimą, dar kartą patikrinkite laidus tarp solenoido ir starterio. Laikui bėgant elektros laidai gali atsilaisvinti ir sulūžti.

Sugedęs starterio bendeksas:

Vienas iš dažniausių simptomų, kai starteris neįsijungia, yra sugedęs bendiksas. Starterio bendeksas yra sudarytas iš mažojo krumpliaračio mazgo, kuris yra prijungtas prie starterio variklio korpuso. Šis krumpliaratis juda ir išeina, kad įjungtų ir išjungtų smagratį. Dažniausiai, jei starteris neįsijungia, tai yra bendekso problema, kai jis neveikia taip, kaip turėtų. Ne visada gedimas yra pačiame bendekse, kartais tai yra starterio kontaktų ar maitinimo šaltinio, reikalingo jo paleidimui, problema. Jei starterio variklio bendeksas veikia netinkamai, greičiausiai išgirsite spragtelėjimą arba šlifavimo garsą, rodantį, kad jis nesusijungia su smagračiu, kaip turėtų. Jei taip atsitiks, automobilis gali neužsivesti, o starterio bendeksas gali likti išjungtas net ir varikliui užsivedus, todėl gali sklisti stiprus triukšmas.

Starterio solenoido kontaktai prilipo:

Starterio solenoido kontaktai yra dar vienas dažnas starterio variklio gedimo taškas. Yra daug skirtingų starterio solenoido variantų, tačiau juose visuose yra tam tikros formos elektriniai kontaktai, kuriuos judina magnetinis laukas. Jis susidaro, kai į solenoidą tiekiamas maitinimas. Šie kontaktai dažnai yra tik paprasta metalinė plokštė arba kaiščiai, kurie solenoide juda pirmyn ir atgal. Laikui bėgant jie gali surūdyti ir įstrigti įjungtoje arba išjungtoje padėtyje. Jei kontaktai nejuda, kai įjungiamas maitinimas į solenoidą (kai įjungtas degimas), solenoidas sukasi, bet bendekso krumpliaratis nejudės į reikiamą vietą, todėl nesusijungs su smagračiu. Panašiai kontaktai gali įstrigti, todėl starteris gali likti įjungtas ir sugadinti smagratį.

Kitos galimos priežastys:

Sugedęs starterio variklio stūmoklis arba krumpliaratis. Laikui bėgant jie gali susidėvėti ir sukelti problemų įsijungiant starteriui. Taip pat automobilis gali neužsivesti dėl sugedusio starterio laido, t.y. kai tarp automobilio akumuliatoriaus ir starterio yra blogas starterio laidas arba bet kurioje jungtyje yra korozija. Be to, automobilio neužsivedimo problemą gali įtakoti ir smagračio pažeidimai. Nutikus vienai ar kitai išvardintai problemai turėtumėte kreiptis į autoservise dirbančius specialistus, kurie galės tiksliau nustatyti problemą ir ją pašalinti.

Comments are disabled.